Comhem strul

Posted: September 22nd, 2009 | Author: | Filed under: misc | 6 Comments »

Nu har jag skickat tredje mejlet till Comhems otroligt otillfredställande kundservice på två veckor. Om mina misstankar är korrekta så är deras nod i nordöstra Svartbäcken i Uppsala överbelastad, vilket gör att internet går ner allt från några sekunder till upp mot en halvtimme lite då och då utspritt på dygnet men oftast mellan 19 och midnatt.

Hittills har deras svar varit allt annat än hjälpsamma och i vissa helt direkt hånfulla. De har t.ex. frågat efter saker som jag skrivit i min anmälan, vilket tyder på att dom inte ens läst vad jag skrivit innan dom har gett mig ett standard svar.

Tyvärr finns det inte så många andra val än Comhem där vi bor, men jag ska i alla fall ta och undersöka vilka alternativ som finns.

Detta är otroligt frustrerande!

Update: Efter 8h 45m kom uppkopplingen tillbaka för att en timme senare försvinna i ytterligare 2h 30m.


6 Comments on “Comhem strul”

  1. 1 Samuel Garlöv said at 14:31 on September 23rd, 2009:

    Hej Joakim,

    Läser dina inlägg i dag och det ser ju inte kul ut med all nertid. Vad har du fått för svar från vår support när du varit i kontakt med oss? Du får gärna maila mig (ta med ditt kund nr) så att jag kan se vad som står på.

    Mvh

    Samuel Garlöv Com Hem samuel.garlov@comhem.com twitter.com/ComHemAB

  2. 2 Joakim Andersson said at 22:38 on September 23rd, 2009:

    Du har fått mejl.

  3. 3 alfie said at 16:24 on October 27th, 2009:

    Lider av lite samma problem som du. Som längst har internet varit nere i 2 dygn. Kompensation för detta, 19 kr. Ett STORT skämt när man tillochmed får betala när man ringer deras kundtjänst!!

  4. 4 Joakim Andersson » Blog Archive » Comhem skärper sig said at 14:52 on October 30th, 2009:

    [...] kommer ihåg att jag i september skrev om att vi hade otroliga problem med vårt Comhem bredband, Comhem strul, Comhems nertid senaste 7 dagarna och Horribel vecka för [...]

  5. 5 Joakim Andersson said at 17:20 on November 3rd, 2009:

    19 kr som kompensation är helt absurt. Hur tänkte dom där?

    Prova att kontakta Samuel Garlöv direkt. Han kan förhoppningsvis se till att rätt typ av person tittar på ditt problem.

  6. 6 Joakim Andersson » Blog Archive » Comhems katastrofalt opålitliga bredband said at 10:58 on April 22nd, 2011:

    [...] tycker dock att det liknar problemen vi hade för 1,5 år sedan som jag beskrev i Comhem strul, Comhems nertid senaste 7 dagarna och Horribel vecka för Comhem med skillnaden att det då var [...]


Leave a Reply

  • Receive notifications via email of new comments on this post