Comhem skärper sig

Ni kanske kommer ihåg att jag i september skrev om att vi hade otroliga problem med vårt Comhem bredband, Comhem strul, Comhems nertid senaste 7 dagarna och Horribel vecka för Comhem.

Till slut efter ett flertal kontakter med deras kundtjänst och kanske på grund av Samuel Garlöv på Comhem som tydligen håller koll på vad som skrivs om Comhem på internet och som kommenterade ett av blogginläggen, så fick jag besked att en tekniker skulle titta på problemet. En eftermiddag några dagar senare fick jag ett SMS om att problemet var löst.

Jag kan nu med glädje berätta att vårt bredband efter denna åtgärd fungerar otroligt mycket bättre! Det kan gå lite långsamt ibland och DNS-uppslagningar kan ta en väldig tid, vilket i och för sig inte är något nytt, men annars så fungerar det för det mesta som det ska.

Det är bara att jämföra den äldre grafen från en vecka i slutet av september

comcrap.jpg

men en ny graf över de senaste 30 dagarna

uptime.jpg

för att förstå den otroliga förbättring som vi upplever.

Även om det är tråkigt att vi hade problem så känns det bra att veta att Comhem kan åtgärda fel om man bara lyckas komma igenom deras kundtjänst och få en tekniker att kolla på problemet.